התקשרו להתייעץ
077-40-41-51-0

הקשר בין פעילותODT לילדים והפרעות קשב

בימים אלו לא קל להיות מורה בבתי ספר ובטח לא להיות מנהל. הדור החדש של הילדים הממלאים את בתי הספר והכיתות שונים בהרבה מהדורות הקודמים להם. יש גידול משמעותי בתופעת הפרעות הקשב והריכוז שנובעות בין היתר מחשיפה מוגברת של ילדים לטלויזיה בגילאים שנה עד 3 שנים על פי מחקר שפורסם לאחרונה. כמו כן, העולם שלנו הפך לתזזיתי ומהיר במיוחד והקונוונציות של תהליכי הלמידה השתנו ללא הכר והם לא דומים כלל לתהליכי הלמידה בבית הספר כיום. בעולם שבו חתול מצליח ללמוד לבד לשחק בטאבלט, לילדים קשה מאוד עם תהליכי לימוד ממושכים ותוצאות שלא מגיעות מיד. הבעיה הזאת היא לא בעיה ישראלית, אלא בעיה של מערכות החינוך בכל העולם המערבי כולו.

ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז וקושי בלמידה?
על פי מחקר שפורסם בשבועות האחרונים נתגלים נתונים מדהימים. המחקר עקב אחר התפתחותם של 1435 ילדים בארה"ב. ילדים שצפו בטלויזיה באופן פסיבי במשך שעות ארוכות בגילאים שנה עד 3 שנים היו בעלי נטיה להיפראקטיביות, ותסמינים להפרעות קשב וריכוז. על פי המחקר, בשנים הראשונות של ילדים המוח מתפתח וזקוק לגירויים, לחשיבה, לתגובה, והישיבה מול הטלויזיה יכולה לנוון חלק מהמנגנונים שאחראים על פיתוח חשיבה, למידה, תגובות, קליטת תוכן וכו.

שיטות לימוד חדשות
לצערנו לרוב הילדים כיום יש יכולת קשב וריכוז נמוכה וקשה מאוד להשאיר אותם מרוכזים בלי להציג עבורם משהו אינטרקטיבי כמו אינפוגרפיות, מצגות אינטרקטיביות, וסרטוני וידאו. קשה להם מאוד עם השיעור הפרונטיאלי המסורתי הנהוג בבתי הספר. ישנם בתי ספר פרטיים המנסים ללמוד בשיטה שמתאימה יותר לימינו וגם דבר זה לא תמיד צולח.
בעיה נוספת עם הפרעות קשב היא ריכוז מוגבר ב"אני" ולעיתים עיוורות מוחלטת ל"אחר". דבר זה יכול לגרום למריבות מרובות וחוסר סולידריות מוחלט לאחר, לשונה בחברה ואף גם לדומה.

אטרקציות ODT לבתי ספר - פעילות חינוכית לקבל האחר
בימים בהם, הילדים שלנו לא משחקים בחצר בכדורגל או במשחקים דימיוניים שהמציאו בעצמם מתוך שעמום. בימים בהם הילדים נמצאים רוב הזמן בבית מול המחשב, הטאבלט או הסמאטפון, קשה להם להיות בחברת ילדים אחרים ולעיתים הם לא יודעים איך להמציא משחקים בעצמם או איך להעביר את זמנם ללא הטכנולוגיה הדיגיטלית. חשוב שנתן להם את הכלים כדי ללמוד איך לשחק יחד, לכבד אחד את השני, לשתף פעולה. אפשר לגרום לילדים האלה להרגיש שהם חלק ממשהו יותר גדול, חלק מקהילה, חלק ממדינה.

במסגרת משחקי גיבוש לילדים , פעילות הODT לקבוצות ובתי ספר, הילדים יתחלקו לקבוצות, יוכלו להרגיש איך זה להיות חלק מקבוצה ואיך להיות יחד כקבוצה. הילדים יעברו במעגל של תחנות ODT חדשות ומקוריות. יעברו משימות מוטוריות לא פשוטות ולפעמים גם מצחיקות. יצטרכו לעזור לאחד מהחבריהם שחלש מהם ועוד. במסגרת הפעילות יהיה קירוב בין התלמידים. הם יאלצו לפעול אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד וילמדו על שותפות הדדית, על קיום משותף ועל הקהילה המשותפת.




כל הזכויות שמורות לאתר ילדים © 2008 - 2019
קישורים | צור קשר | מפת האתר | הוספת תוכן |